TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU PERSONEL YÖNETMELİĞİ |
|
Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi |
: |
17/3/2008 |
|
No |
: |
2008/13451 |
Dayandığı Kanunun Tarihi
|
: |
4/5/2007 |
|
No |
: |
5648 |
Yayımlandığı R.Gazetenin Tarihi
|
: |
16/4/2008 |
|
No |
: |
26849 |
Yayımlandığı Düsturun Tertibi |
: |
5
|
|
Cilt |
: |
47 |
|
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar |
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme
Kurumunda sözleşmeli olarak istihdam edilecek personele ve insan kaynakları
planlamasına ilişkin hususları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Kurumda çalışacak personelin hizmete alınma,
görevlendirme, görevde yükselme ve görevden alınma şekilleri, unvan, çalışma
usul ve esasları, sayıları ile sözleşme esasları, hak, ödev ve sorumlulukları,
nitelikleri, yetiştirilmeleri, (…) (1) disiplin, ücret, emeklilik ve diğer özlük
işlerine ilişkin usul ve esasları kapsar. (1)
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/5/2007 tarihli ve 5648 sayılı Tarım ve Kırsal
Kalkınmayı Destekleme Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 14 üncü ve 20
nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Bakan: Tarım ve Köyişleri Bakanını,
b) Bakanlık: Tarım ve Köyişleri Bakanlığını,
c) Başkan: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu Başkanını,
ç) (Mülga: 2/5/2012-2012/3189 K.)
d) Denetçi: İç Denetim Koordinatörlüğünde görev yapan denetçileri,
e) Destek personeli: Kurumun sekreterlik, arşiv, idarî, malî ve personele
ilişkin işlemlerini yürütecek yardımcı personeli,
f) Genel koordinatör: Kurumda bulunan her bir genel koordinatörlüğün başındaki
yöneticiyi,
g) İl koordinatörü: Kurumda her bir il koordinatörlüğünün başında bulunan
yöneticiyi, |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
1 inci maddesiyle, bu maddenin birinci fıkrasında yer alan "sicil," ibaresi
yürürlükten kaldırılmıştır. |
ğ) Kanun: 5648 sayılı Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanunu,
h) Koordinatör: Kurumda bulunan her bir koordinatörlüğün başındaki yöneticiyi,
ı) Kurum: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunu,
i) KPSS: Kamu Personeli Seçme Sınavını,
j) Dil belgesi: Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı veya
buna denkliği kabul edilen uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarına
ilişkin belgeyi,
k) Sözleşme: Kurum ile personel arasında bir mali yıl itibariyle, hizmet akdi
ile çalıştırılacak yerli ve yabancı uzmanlarla ise kısmi zamanlı olarak
yapılacak hizmet sözleşmesini,
l) Uzman: Kurumda hizmet sözleşmesiyle çalışan uzmanları,
m) Kısmi zamanlı olarak istihdam edilen uzmanlar: Kanunun 14 üncü maddesinin
dokuzuncu fıkrasına göre istisna veya hizmet akdi ile istihdam edilen yerli veya
yabancı uzmanları,
n) Yarışma sınavı: Kurumda istihdam edilecek uzman, denetçi, mütercim ve destek
hizmetleri personelinin seçimine ilişkin Kurumca yapılacak sınavı, ifade eder.
|
İKİNCİ BÖLÜM
İnsan Kaynakları Politikası ve Uygulaması |
İnsan kaynakları politikasının amacı ve tespiti
MADDE 5 – (1) İnsan kaynakları politikasının amacı, Kurumun görevlerini etkin ve
verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için, alanında uzmanlaşmış, görevin
gerektirdiği niteliklere sahip tecrübeli personelin istihdamını ve bu personelin
niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır.
(2) İnsan kaynakları politikası Kurum tarafından belirlenir. Bu politikanın
oluşturulmasında ve uygulanmasında uyulacak ilkeler şunlardır:
a) İstihdam edilecek personelin seçiminde, Kurumun çalışma usul ve esaslarına
ilişkin ilkelerini dikkate almak.
b) İstihdam edilecek personelin seçiminde, personelin görevin gerektirdiği
uzmanlık bilgisi ve tecrübeye sahip olmasına dikkat etmek.
c) Kurumun ve personelin başarısını ve gelişimini teşvik etmek.
ç) Personelin sosyal ve ekonomik haklarını korumak ve gözetmek.
d) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması ve uygulanması sürecine
personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce, görüş ve önerilerini dikkate
almak.
(3) İnsan kaynakları politikasının uygulanmasından Destek Hizmetleri Genel
Koordinatörü sorumludur. Genel Koordinatör her yıl Aralık ayında bir rapor
hazırlayarak Başkana sunar. Bu raporda, insan kaynakları politikasının
uygulanmasına dair bilgiler, uygulamada karşılaşılan sorunların çözümüne ve
insan kaynakları politikasının geliştirilmesine yönelik genel öneriler yer alır.
İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması
MADDE 6 – (1) Kurumun insan kaynakları ihtiyacının planlanması, Kurumun
görevleri doğrultusunda ihtiyaç duyulacak personeli belirlemek amacıyla yapılır.
Bu planlar, personel istihdamını etkileyecek teknolojik yenilikler, insan
kaynağındaki niteliksel gelişmeler, yasal düzenlemeler ve bütçe imkanları
dikkate alınmak suretiyle hazırlanır.
(2) Kurumun insan kaynakları planlaması yapılırken aşağıdaki hususlar dikkate
alınır:
a) İş analizleri.
b) Personelin Kurumdaki iş analizine dayalı görev tanımları.
c) Kurumun birimler itibariyle pozisyon planlaması ve ihtiyaç analizleri ile
personel ihtiyacı.
ç) Personele verilecek Kurum içi ve Kurum dışı her türlü eğitim programları.
d) Başkan tarafından onaylanan iç denetim eğitim programı.
(3) İnsan kaynaklarının planlamasında; hizmetin sürekli, etkin, verimli,
kaliteli ve uygun sayıda personel eliyle yürütülmesinin sağlanmasına özen
gösterilir.
|
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İstihdam |
İstihdam usulleri
MADDE 7 – (1) Kurum pozisyonlarında, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununa ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde sayılan kurum ve kuruluşlarda
çalışan personel, girecekleri yarışma sınavı sonucuna göre ve kurumlarının
muvafakati ile uzman, denetçi, mütercim ve destek personeli olarak istihdam
edilebilirler.
(2) Kurum pozisyonlarında, 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (IV) sayılı
cetvellerde sayılan kurum ve kuruluşlarda daha önce görev yapmış personel ile
kamu hizmetine ilk defa Kurum bünyesinde başlayacak olanlardan KPSS belgesi
bulunanlar; girecekleri yarışma sınavında başarılı olmaları kaydıyla uzman,
denetçi, mütercim ve destek personeli olarak istihdam edilebilirler
(3) Başkan, genel koordinatör, koordinatör, danışman, birinci hukuk müşaviri ve
il koordinatörleri ve kısmi zamanlı olarak istihdam edilen uzmanlar yarışma
sınavına tabi tutulmaksızın ve KPSS belgesi aranmaksızın, Kanunda belirtilen
şartlarla istihdam edilebilirler. (1)
Sözleşmeli personel pozisyon unvanları ve sayıları
MADDE 8 – (1) Kurumun merkez teşkilatı sözleşmeli personel pozisyon unvanları ve
sayıları ekli (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
(2) İl koordinatörlüklerinde çalışacak personel sayısı, Maliye Bakanlığı ve
Devlet Personel Başkanlığının olumlu görüşleri üzerine Bakanlıkça belirlenir.
İstihdam edilecek personelde aranacak genel şartlar
MADDE 9 – (1) Kurumda istihdam edilecek personelin;
a) Türk vatandaşı olmak,
b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
c) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş
olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle
hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile Devletin güvenliğine karşı suçlar,
Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı
suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet,
hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas,
ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan
malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak, |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
8 inci maddesiyle, bu fıkrada yer alan “hukuk müşaviri” ibaresi “birinci hukuk
müşaviri” şeklinde değiştirilmiş ve metne işlenmiştir. |
ç) Askerlik durumu itibariyle;
1) Askerlikle ilgisi bulunmamak,
2) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak,
3) Askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut
ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
d) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 53 üncü maddesi hükümleri saklı kalmak
kaydı ile görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,
şartlarını taşıması gerekir.
Boş pozisyonların duyurulması
MADDE 10 – (1) Kurumda boş pozisyonların unvanları, sayıları, öğrenim dalları ve
bulunduğu yerler, alınacak personelde aranan şartlar, istihdam edilecek
pozisyonlara göre istenecek en az KPSS puanı ve puan türü anılan pozisyonlar
için başvuru mercii, son başvuru tarihi ile başvuru yeri, başvuruda istenecek
belgeler, yarışma sınavının şekli, içeriği, yeri ve zamanı ile gerekli görülen
diğer hususlar, Kurumca karara bağlanarak başvuru tarihinden en az on gün önce
ulusal bir gazete ile Kurumun internet sitesinde ilan edilir. (1)
(2) İlanda belirtilen KPSS puanı esas alınmak şartıyla, yapılacak sıralamaya
göre duyurulan boş pozisyonların beş katına kadar kişi yarışma sınavına
alınabilir. KPSS puanları eşit olması halinde yabancı dil notu, yabancı dil
notunun da eşit olması halinde iş tecrübesi fazla olan yarışma sınavına alınır.
(3) 7 nci maddenin birinci fıkrasına göre istihdam sağlanması için duyurulan boş
pozisyonlara başvuru yapanlardan ilanda belirlenen kriterleri taşıyanlar yarışma
sınavına alınır.
İstenilen belgeler ve başvuru
MADDE 11 – (1) 7 nci maddeye göre istihdam edilmek üzere duyurulan pozisyonlara
başvuran adaylardan, başvuru esnasında aşağıdaki belgeler istenir:
a) Öğrenim diploması ya da mezuniyet belgesinin aslı veya tasdikli sureti.
b) Dört adet vesikalık fotoğraf.
c) Başvurulan pozisyon ve istihdam şekline göre, KPSS ve/veya dil belgesinin
aslı veya tasdikli sureti.
ç) (Değişik:17/2/2012-2012/2864 K.) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası beyanı.
d) Özgeçmiş.
e) Kurum tarafından istenebilecek diğer belgeler.
(2) Yukarıda sayılan belgelerin Kuruma en geç, sınav ilanında belirtilen son
müracaat tarih ve saatine kadar teslim edilmesi şarttır. Bu belgelerin, aslı
ibraz edilmek kaydıyla suretleri Kurumca tasdik edilebilir. Postadaki gecikmeler
dikkate alınmaz. Sınav başvurularına ilişkin olarak yapılan itirazlar, Başkan
tarafından belirlenecek üç kişilik bir komisyonca itiraz tarihinden itibaren en
geç bir hafta içerisinde sonuçlandırılır. Bu süre, incelemenin zorunlu kılması
halinde en fazla onbeş güne kadar uzatılabilir.
Başvuruların değerlendirilmesi
MADDE 12 – (1) Kuruma yapılan başvurular, Sınav Kurulunca değerlendirildikten
sonra yarışma sınavına katılabileceklerin isimleri Kurumun ilan panosunda ve
internet sitesinde, son başvuru tarihinden itibaren en geç yirmi gün içinde ilan
edilir. Ancak, bu hükme göre sınava katılabileceği tespit edilmiş olup isimleri
ilan olunan adaylardan, daha sonra sınava katılma şartlarını taşımadığı halde
gerçeğe aykırı bilgi verdiği veya herhangi bir şekilde gerçeği sakladığı
belirlenen kişiler yarışma sınavına alınmaz. Bunlardan sınava girmiş olanların
sınavları geçersiz sayılır ve bunlarla sözleşme yapılmaz. Bu gibi durumları
tespit edilenlerle sözleşme yapılmış olsa dahi sözleşmeleri feshedilir. Bu
kişiler hiçbir hak talep edemezler ve haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suç
duyurusunda bulunulur |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
2 nci maddesiyle, bu fıkrada yer alan “yirmi gün” ibaresi “on gün” şeklinde
değiştirilmiş ve metne işlenmiştir. |
Sınav Kurulu
MADDE 13 – (1) Sınav Kurulu, Başkanın başkanlığında, üç genel
koordinatör ve Birinci Hukuk Müşavirinden oluşur. Denetçiler için yapılan
sınavın sınav kurulunda İç Denetim Koordinatörü de yer alır. Kurulun toplantı
yeter sayısı dörttür. Kararlar salt çoğunlukla alınır. Eşitlik halinde Başkanın
kararı yönünde karar verilmiş sayılır. Kurulun sekretaryasını Destek Hizmetleri
Genel Koordinatörlüğü yapar. (1)
Yarışma sınavı
MADDE 14 – (1) Yarışma sınavı Kurum tarafından yapılır. Yarışma sınavı ilanda
belirtilmek koşuluyla; yazılı ya da yazılı ve sözlü olarak yapılabilir. (2)
(2) İsimleri sınava katılacaklar listesinde ilan edilenler sınava alınırlar.
(3) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren en geç yirmi gün içinde
ilan edilir.
(4) Yapılacak yarışma sınavından en az yetmiş puan ve üzerinde not alınması
şarttır. Sınav Kurulu, yazılı sınavdan başarılı olanları sözlü sınava çağırır.
(5) Sınav Kurulu üyeleri sözlü sınavda; her adaya adayın çalışacağı alandaki
uzmanlık düzeyi, mesleki tecrübe ve bilgi birikimi, yabancı dili kullanabilme
düzeyi, adayın kavrayış, ifade ve temsil kabiliyeti, muhakeme gücü,
görevlendirilecek pozisyona yatkınlık, davranış ve tepkilerinin mesleğe
uygunluğu gibi niteliklere sahip olup olmadığını da göz önüne alarak not verir.
Sınav Kurulu bu hususları tespit etmek üzere uygun gördüğü bilgi ve belgeleri
adaylardan ister.
Değerlendirme ve sonuçların duyurulması
MADDE 15 – (1) Sözlü sınavda Sınav Kurulu üyelerinin verdikleri notların
aritmetik ortalaması alınır. Yazılı sınav yapılmış ise her iki sınavın aritmetik
ortalaması sınav sonucunu gösterir. Sınav başarı notu yüz puan üzerinden asgari
yetmiş puandır. Ancak, sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen boş
pozisyon sayısından fazla ise, en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere
sıralama yapılarak, boş pozisyon sayısı kadar aday yarışma sınavını kazanmış
kabul edilir. Yarışma sınavında yetmişin üzerinde puan almış olmak bu sıralamaya
giremeyen adaylar için kazanılmış hak teşkil etmez.
(2) Sınav Kurulu, başarı sırasına göre sıralamaya tabi tutmak suretiyle başarılı
adaylar arasından, boş pozisyon sayısının yarısı kadar yedek aday
belirleyebilir. Yedek liste oluşturulan durumlarda, asıl adaylardan süresi
içinde göreve başlamayan veya istihdam edilmeden önce gerekli şartları
taşımadıkları anlaşılanların yerine, yedek adaylar sırasına göre istihdam
edilir. Bunlar hakkında bu Yönetmeliğin ilgili hükümleri aynen uygulanır.
(3) Sınav Kurulu yapmış olduğu değerlendirmelerin sonucunu üç gün içinde Kurumun
İnsan Kaynakları ve İdari İşler Koordinatörlüğüne iletir.
(4) Sınav sonuçları, Kurumun Destek Hizmetleri Genel Koordinatörlüğü tarafından,
Sınav Kurulunca sonuçların kendisine intikal ettirildiği tarihten itibaren en
geç üç gün içinde Kurumun internet sitesinde ilan edilir. |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
8 inci maddesiyle, bu maddede yer alan “Hukuk Müşavirinden” ibaresi “Birinci
Hukuk Müşavirinden” şeklinde değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.
(2) 2/5/2012
tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin 3 üncü
maddesiyle, bu fıkrada yer alan “yazılı, sözlü ya da yazılı ve sözlü olarak”
ibaresi “yazılı ya da yazılı ve sözlü olarak” şeklinde değiştirilmiş ve metne
işlenmiştir. |
Kazanan personele tebligat
MADDE 16 – (1) Sınavda başarılı olanların, başvuru esnasında belirttikleri
adreslerine posta yoluyla yazılı olarak göreve başlama çağrısı yapılır.
(2) Sınavı kazananların, işlemlerinin yapılabilmesi için sınav sonuçlarının
ilanından itibaren yirmi gün içerisinde Kuruma müracaat etmeleri gerekir.
(3) Yapılan başlama çağrısına rağmen, Kurum tarafından kabul edilebilir bir
belgeyle ispatı mümkün mücbir sebepler olmaksızın sınav sonuçlarının ilanından
itibaren yirmi gün içerisinde müracaat etmeyenlerin ataması yapılmaz. Postadaki
gecikmeden Kurum sorumlu değildir. Kazanan personelin Kurumun internet sitesinde
ilanı, aynı zamanda tebligat niteliği taşır.
(4) Sınav sonucunun Kurumun internet adresinde ilan edilmesinden itibaren yirmi
gün içerisinde Kuruma başvurmayanlar bu haklarından vazgeçmiş sayılırlar.
Personelin göreve başlatılması
MADDE 17 – (1) Atama onayları kendilerine tebliğ edilen personelden aynı yerde
ikamet edenler tebliğ gününü takip eden en geç iki iş günü, başka bir yerde
ikamet edenler ise on beş gün içinde göreve başlarlar. Bu süreler içinde belgeye
dayanan bir mücbir sebep olmaksızın göreve başlamayanların atama onayları iptal
edilir. Giriş sınavında hile yaptığı, sahte belge ibraz ettiği, gerçeğe aykırı
beyanda bulunduğu veya Kurumda çalışmak için gerekli nitelikleri taşımadığı
sonradan anlaşılan adayın atama onayı iptal edilip sözleşmesi feshedilir. Yanlış
beyanda bulunan, sınavda hile yapan veya sahte belge ibraz edenler hakkında
gerekli yasal işlemler yapılır.
(2) Kurumun internet sitesinde sınavı kazananların açıklanmasından itibaren
belgeyle ispatı mümkün mücbir sebepler nedeniyle göreve başlamama hali üç ayı
aşamaz.
Sözleşme usul ve esasları
MADDE 18 – (1) Genel koordinatör, Birinici Hukuk Müşaviri, koordinatör, il
koordinatörü, uzman, denetçi, (…) (1) mütercim ve destek personeli ile sözleşme
imzalanır. Bu sözleşmede, sözleşme yapan tarafların isim ve unvanları,
sözleşmenin başlangıç tarihi, her ay için ödenecek aylık ve diğer ödemeler, işe
alınan personelin görev tanımı, görev yapacağı birim ve unvanı, sosyal güvenlik
ve çalışma şartları ve çalışma ortamı açısından tabi olacağı kanun ve
yönetmelikler, sözleşmenin fesih şartları ile Kurumun sözleşmede bulunmasını
uygun gördüğü diğer hususlar yer alır.
(2) Gerekli görüldüğü hallerde, özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde yerli
ve yabancı uzmanlarla istisna veya hizmet akdi ile kısmi zamanlı sözleşme
yapılır. Bu sözleşmede, sözleşme yapan tarafların isim ve unvanları, sözleşme ve
işin başlangıç ve bitiş tarihi, her ay için ödenecek brüt aylık ve diğer
ödemeler, işe alınan personelin görev tanımı, sosyal güvenlik ve çalışma
şartları ve çalışma ortamı açısından tabi olacağı kanun ve yönetmelikler,
sözleşmenin fesih şartları ile Kurumun sözleşmede bulunmasını uygun gördüğü
diğer hususlar yer alır.
Atamalar ve özel şartlar (2)
MADDE 19 – (1) Kanunda belirtilen şartları taşımak koşuluyla, Başkan Bakanın
önerisi üzerine müşterek kararla, genel koordinatör, Birinci Hukuk Müşaviri,
koordinatör, il koordinatörleri, uzman ve denetçiler Başkanın teklifi üzerine
Bakan onayıyla, bunların dışında kalan personel ise Başkan tarafından atanır.
(2) Birinci Hukuk Müşavirinin avukatlık stajını yapmış olması şartı aranır.
(3) (Değişik:17/2/2012-2012/2864 K.) Denetçi olarak istihdam edileceklerden ülke
genelinde görev yapabileceklerine dair sağlık beyanı istenir. |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
8 inci maddesiyle, bu fıkrada yer alan “Hukuk Müşaviri” ibaresi “Birinci Hukuk
Müşaviri” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkrada yer alan “danışman,” ibaresi
yürürlükten kaldırılmıştır. (2) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin 8 inci maddesiyle, bu maddenin birinci fıkrasında
yer alan “Hukuk Müşaviri” ibaresi “Birinci Hukuk Müşaviri”, “, denetçi ve
danışmanlar” ibaresi “ve denetçiler” ve ikinci fıkrasında yer alan “Hukuk
Müşavirinin” ibaresi “Birinci Hukuk Müşavirinin” şeklinde değiştirilmiş ve metne
işlenmiştir. |
(4) Destek personelinin en az lise veya dengi okul mezunu olması şartı aranır.
Yerli ve yabancı uzmanların kısmi zamanlı olarak istihdam edilmesi
MADDE 20 – (1) Kurum, desteklenecek proje ve faaliyetler konusunda proje
başvurularının değerlendirilerek analizlerinin yapılması, ihale ve uygulamalar
ile izleme, değerlendirme, duyuru ve tanıtımların yapılması, faydalanıcılara
yönelik eğitim ve danışmanlık ile benzeri özellikli işler için hizmet verilmesi
amacıyla; özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde yerli ve yabancı uzmanlar
çalıştırabilir. Bu uzmanlar sınava tabi tutulmaksızın Kurumun merkezinde veya il
koordinatörlüklerinde istihdam edilirler. Bunların görevlendirilmesinde; hizmet
verecekleri konularda asgari üç yıllık iş tecrübesine sahip bulunması, kırsal
kalkınma veya Kurumun faaliyetleri konusundaki eğitimlere katılmış veya bu
konularda eğitici formasyonuna sahip olması kıstas olarak alınır.
Sözleşmenin feshi ve sona ermesi (1)
MADDE 21 – (1) Sözleşme, aşağıdaki hallerde feshedilir:
a) İzinsiz veya kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın kesintisiz beş gün veya
bir yıl içerisinde toplam on gün göreve gelmemek.
b) İşe alınma şartlarından herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması.
c) Görev ya da görev yerinin değişmesi halinde belirlenen süre içinde mücbir
sebep olmaksızın yeni görevine başlamamak.
ç) Kanun, yönetmelik ve sözleşme hükümlerine aykırı davranışlarda bulunmak.
d) Performans değerlendirmelerinde birbirini izleyen iki yıl elli dokuz veya
aşağıda puan almak.
(2) İstek, yaş haddi, malullük, performans değerlendirmesi veya disiplin
sebeplerinden biriyle emekliye ayrılma, sözleşmenin süresinin bitmesi veya
personelin çekilme isteğinin kabulü hallerinde sözleşme sona erer.
(3) Personelin sözleşmesi, sözleşmenin sona ermesinden itibaren Başkanın onayı
ile sınavsız olarak yenilenebilir.
|
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Statüsü, Yetiştirilmesi ile Sosyal ve Mali Hakları |
Personelin statüsü
MADDE 22 – (1) Kurumda istihdam edilecek personel sözleşme hükümlerine tabidir.
(2) Kurum personeli, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ve söz konusu Kanunun
öngördüğü yönetmelikler ile sağlanan sosyal güvenliğe ilişkin her türlü haktan
yararlanır.
Personelin görev ve sorumlulukları
MADDE 23 – (1) Kurumda çalışan tüm personelin görev ve sorumlulukları Kurum
tarafından hazırlanan görev tanımları ile belirlenir.
Çalışma saatleri
MADDE 24 – (1) Çalışma saatleri, Bakanlar Kurulunca Devlet memurları için tespit
edilen çalışma saat ve süreleri ile aynıdır. Ancak, ilgili personel kendisine
verilen görevleri çalışma saatleri ile bağlı olmaksızın sonuçlandırmak
zorundadır.
İzinler
MADDE 25 – (1) Kurum personeli, 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin
Esasların 9 uncu ve 10 uncu maddelerinde yer alan izin haklarından yararlanır. |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
4 üncü maddesiyle, bu maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde yer alan “Sicil”
ibaresi “Performans” şeklinde ve ikinci fıkrasında yer alan “veya sicil” ibaresi
“, performans değerlendirmesi veya disiplin” şeklinde değiştirilmiş ve metne
işlenmiştir. |
Eğitim ve eğitim planı
MADDE 26 – (1) Hizmet içi eğitimden beklenen amaçların gerçekleştirilmesine
yönelik eğitim politikasına ilişkin düzenlemeler, ilgili birim tarafından tespit
edilir. Belirlenen politika çerçevesinde, diğer birimlerin görüşleri ve mevcut
verilere göre belirlenecek ihtiyaçlar ile olanaklar göz önünde bulundurulmak
suretiyle Kurum personelinin mesleki bilgilerini geliştirmek amacıyla merkez ve
il koordinatörlükleri için kısa, orta ve uzun vadeli eğitim planları yapılır ve
uygulanması sağlanır.
(2) Kurum personelinin eğitimi, Başkanın uygun gördüğü zaman ve sürelerde
gerçekleştirilir.
Aylık ücret
MADDE 27 – (1) (Değişik: 2/5/2012-2012/3189 K.) Sözleşmeli personele verilecek
her türlü ödemeler dâhil net ücretler; Başkana Başbakanlık merkez teşkilâtında
görev yapan genel müdür, genel koordinatörler, iç denetim koordinatörü ve
birinci hukuk müşavirine Başbakanlık merkez teşkilâtında görev yapan genel müdür
yardımcısı, koordinatör ve il koordinatörlerine Başbakanlık merkez teşkilâtında
görev yapan daire başkanları, uzman, mütercim ve denetçilere Başbakanlık
uzmanları, diğer görevlilere ise Başbakanlık merkez teşkilâtındaki benzer
unvanlar ile görev yapan personel için öngörülmüş bulunan ücretleri aşmamak
kaydıyla Bakan tarafından belirlenir.
(2) 20 nci maddede belirtilen amaçlarla istihdam edilen danışman ile kısmi
zamanlı olarak istihdam edilen uzmanlara; Kurumda çalıştırılacak uzmanların mali
haklarını aşmamak üzere, Bakan tarafından belirlenen ücret ödenir. Bu personelin
ücret ve paraya ilişkin bölünebilir menfaatleri, tam süreli belirlenen ücretin
çalıştığı süreye orantısı alınmak suretiyle ödenir.
(3) Personel ücrete göreve başladığı günden itibaren hak kazanır. Ödenecek
ücretler her ayın onbeşinde peşin olarak ödenir. Bu ücretlerden, ölüm, emekliye
ayrılma, görev başında malullük hariç, diğer ayrılmalarda artan hizmet
sürelerine tekabül eden ücretler gün hesabıyla tespit edilerek geri alınır.
Geçici görev yolluğu
MADDE 28 – (1) Geçici görevle görevlendirilecek personele 6245 sayılı Harcırah
Kanunu hükümlerine göre aylık kadro dereceleri 4 üncü dereceden daha yüksek
memurlar ve hizmetliler için belirlenen, Denetçi olarak görev yapan personele
ise aynı Kanunun 33 üncü maddesinin (b) bendinde teftiş, denetim, inceleme ve
soruşturma göreviyle görevlendirilen memurlar için belirlenen gündelikler
üzerinden harcırah ödenir.
(2) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Harcırah Kanunu hükümleri
uygulanır.
|
BEŞİNCİ BÖLÜM
Personelin Yükümlülükleri ile Disiplin İşlemleri (1) |
Personelin yükümlülükleri
MADDE 29 – (1) Kurum personelinin yükümlülükleri şunlardır:
a) Personel, Anayasaya ve kanunlara sadakatle bağlı kalmak ve uygulamak
zorundadır.
b) Personel, siyasi partiye üye olamaz, herhangi bir siyasi parti, kişi veya
zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta bulunamaz;
görevlerini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç,
din ve mezhep gibi ayırım yapamaz; hiçbir şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı
beyanda ve eylemde bulunamaz ve bu eylemlere katılamaz. Anayasaya ve kanunlara
aykırı olan, ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye Cumhuriyetinin
güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette bulunamaz. |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
6 ncı maddesiyle, bu bölüm başlığı “Personelin Yükümlülükleri ile Sicil ve
Disiplin İşlemleri”iken metne işlendiği şekilde değiştirilmiştir. |
c) Personel, amiri olduğu birimlerde kanun, tüzük, yönetmelik ve görev
tanımlarında belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve
yaptırmaktan, maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini takip
ve kontrol etmekten görevli ve sorumludur. Amir, maiyetindeki memurlara
hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik yetkisini kanun, tüzük,
yönetmelik ve görev tanımlarında belirtilen esaslar içinde kullanır.
ç) Personel, görevi ile ilgili Türk ve Avrupa Birliği mevzuatını bilmek ve
değişiklikleri izlemekle sorumlu, Kurum tarafından uygun görülen bilgilendirme
ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi çalışmalara katılmakla
yükümlüdür.
d) Personel, kanun, tüzük, yönetmelik ve görev tanımlarında belirlenen esaslara
uymakla yükümlü ve görevlerinin dikkat ve itina ile tam ve zamanında
yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludur. Personel amirinden aldığı Anayasa,
kanun, tüzük, yönetmelik ve kendi görev tanımlarına aykırı emirleri yerine
getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Amir talimatında ısrar eder ve
talimatını yazılı olarak yenilerse, personel konusu suç teşkil etmemek koşuluyla
talimatın gereklerini yerine getirmeye zorunludur. Bu durumda talimatın yerine
getirilmesinden doğacak sorumluluk, talimatı verene aittir. Konusu suç teşkil
eden talimatı yerine getiren personel sorumluluktan kurtulamaz.
e) Personel, kendisine teslim edilen Kurum malını korumak ve her zaman hizmete
hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak, göreviyle ilgili belge,
araç ve gereçleri yetki verilen yerler dışına çıkarmamak ve özel işlerinde
kullanmamak, görevi gereği kendisine teslim edilen belge, araç ve gereçleri
görevi sona erdiği zaman geri vermek zorundadır. Bu zorunluluk personelin
mirasçılarına da şamildir. Personelin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği
sonucu idare zarara uğratılmışsa, bu zararın ilgili personel tarafından rayiç
bedeli üzerinden ödenmesi esastır.
f) Personel, 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla
Mücadele Kanununa uymak zorundadır.
g) Personel, görevleri hakkında basına, haber ajanslarına veya radyo ve
televizyon kurumlarına bilgi veya demeç veremez. Bu konuda gerekli bilgi ancak
Başkanın yetkili kılacağı görevliler tarafından verilebilir.
ğ) Personel, başvuru ve şikayetlerini yazılı olarak üstleri aracılığıyla Başkana
iletebilir. Başvuru ve şikayetler, en yakın amirden başlayarak silsile yoluyla
şikayet edilen amirler atlanarak yapılır. Başvuru ve şikayetler incelenerek,
sonuçları en kısa zamanda ilgiliye yazılı olarak bildirilir. Ancak personel,
toplu olarak söz ve yazı ile müracaat ve şikayette bulunamaz.
h) Personel, doğrudan doğruya veya aracı eliyle hediye isteyemez ve görevi
sırasında olmasa dahi menfaat sağlama amacı ile hediye kabul edemez veya iş
sahiplerinden borç para isteyemez ve alamaz, denetimi altında bulunan veya kendi
görevi veya Kurum ile ilgisi olan bir teşebbüsten menfaat sağlayamaz. ı)
Personel, görevleriyle ilgili gizli bilgileri görevinden ayrılmış bile olsa,
Başkanın yazılı izni olmadıkça açıklayamaz.
i) Personel, kişilerin uğradıkları zararlardan dolayı Kurum aleyhine açılan
davalar nedeniyle kendisine rücu edilen zararları ödemek zorundadır.
j) Personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 28 inci maddesinde yer alan
hükümlere uymakla yükümlüdür.
Performans, özlük dosyası ve disiplin (1)
MADDE 30 – (1) (Değişik: 2/5/2012-2012/3189 K.) Personel hakkında performans
değerlendirmesi yapılır ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun özlük dosyası
ve disiplin hükümleri kıyasen uygulanır.
(2) Aylıktan kesme cezası sözleşmeli personelin brüt ücretinin otuzda biri ila
sekizde biri arasında kesinti yapılması, kademe ilerlemesinin durdurulması
cezası sözleşmeli personelin ücretinin belirlenmesinde esas alınan kıdem
süresinde indirim yapılması, Devlet memurluluğundan çıkarma cezası ise
sözleşmenin feshedilmesi suretiyle uygulanır.
|
ALTINCI BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme |
Yürürlük
MADDE 31 – (1) Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile
Sayıştay Başkanlığı ve Devlet Personel Başkanlığının görüşleri alınarak
hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. |
|
(1) 2/5/2012 tarihli ve 2012/3189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Yönetmeliğin
7 nci maddesiyle, bu madde başlığı “Sicil ve disiplin”iken metne işlendiği
şekilde değiştirilmiştir. |
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder